Wednesday, December 16, 2009

Romie got his PPL licence!


Hey, never in my life I’ve been this well motivated to keep on blorggin, now Romie Pujaan is back as he’s livin large ( poket habuk je ade ahaha ). Posts are now compulsory, more like mandatory to be posted together with photos to elakkan people from sayin how cheapskate I am ahahaha.


“ Ramadhan, kau datang pukul 3 nanti pakai uniform penuh, siap ngan peak cap skali tau.”


Kak Rozline just went out from her mental capacity. Giler ke ape aku nak kayuh basikal tengahari buta, dengan uniform semata – mata nak bergambar kat airport. We, cadets live on a slightly unfortunate life, ramai yg ingat kitorang nih security guard sebab uniform lebih kurang same je ahahaha.


Once I reached the airport, only then I knew, rupe rupenye the photography session is for the 2 practical ladies, actually 3, plus abang wan. But he went out of sight. Tak dapat dia tengok aku handsome – handsome pakai uniform chewah gyler perasaan. They are leaving at the end of the month, practical dah tamat. Ok. the melaram session is now in session.


Captain with his senior flight attendant aahahaa, ehh matching la since I’m dying to fly for Fireflyz. Kah kah



A total player ahaha. With kak tikah and kak mira. More like ground technical crew la dorang dalam gambar ni.



Kak Rozline chantek, leading flight attendant. Ni sumer idea dia la ni. Cuba imagine, we did all the photo snapping at the info counter. Sumer orang yg lalu lalang tengok kitorang mcm kitorg buat tebiat.


p/s: perasan tak, I almost like smile in the same style for every photo??? Sooo limited la my range of posing. If I see a camera depan mata, ambik kau, auto smile. An addition to auto pilot and auto throttle wtf.



Shit, I really, really, really, really hate this photo. Saje je for the sake of this blorg. I tried to do the very the famous jumping photo of myself, dah la the room was soo cramp, the camera shutter speed was slow. I dunno whether I was about to jump or dah jump ke tengah jump ke tengah tahan nak pegi toilet in this photo ahaha



Then I realized, ehh, my licence dah siap arr jom pegi ambik. Then all 3 of us head down to the hangar.


*********************************************************************************

On the way down, terserempak my junior, and then we snap a photo or two. For the blorg sake. Never actually intended to do so in my life ahahaha. Sape – sape nak contact budak ni, tak kesah la yg berdiri di kanan atau di kiri ahahaha, sile submit resume kat kaunter 8 tingkat 2. ambik nombor giliran jangan dilupa hahaha. In the background my forever dream car, the Pajero Sport!!




Cool right gambar tersebut. Looks like they are flying, on the ground ahaha


Kak Nasni ayu, from despatch. Memang lawa. Sangat unbelievable she’s single. Firdaus… kau menggatal ngan Kak Nasni arr skarang ahaha



I said to you all, I gonna hug her first before I fly her. And I did. Ahahahaha sedih kapal nih dah berhabuk, banyak taik cicak melekat pada baju ku. Ape rahsia baju puteh??? Gunalah vanish white. Tak main la Clorox since it will dull the shirt. * look at my right hand, mcm tengah meraba, fuckin pervert ahaha*



Member aku, a.k.a my senior , walaupun seumur, Firdaus Lee dari Bintulu. Same gak, kaunter 8 tingkat 2 ye adek2. hanya calon isteri yang bercaliber sahaja akan dipanggil. Sila jangan makan hati ahaha ( that day I saw him and Kak Nasni in the same car ahaha. And again after 2 hours ahahaha. Stalker pilot muahaha)



Firdaus is doing his conversion. Meaning he’s gonna fly another plane. His old plane telah dikapankan seperti what in the fotografi diatas. Its being phased out. Since he only started flying my type of aircraft, I’m officially his Senior ahahahaha. Sila jangan merokok. But behind that yellow wall is the kawasan merokok wtf ahaha.



Selepas tamat pengajian, kapal seterusnya untuk diterbang ialah yang bertayar 4 dan tak bersayap. Sangat susah untuk terbang sebab perlukan a great amount of mental imagination. ahahahaha



Proudly holding my fresh – from – farm PPL licence while thinking to myself, apahal la helicopter bomba ade kat hangar.



Typical scenery of Bay 1, a.k.a tempat nak naik aircraft. If you saw any airline aircraft, jangan lupe lambai to them. Few times the captain lambai back to me. Famous aku. ahahaha



“ awat hang buang tebiat kaa ramadhan oiii” kata kak Linda.

It’s been like months since we departed. I know, you love me ahahahaha



In the despatch. Malas dah nak type. Laptop makin panas



Comelkan ekor kapal terbang. Terasa lapar pulak. Macam ekor ikan kembong ahaha.



Success. My licence. Hardwork and perserverence did pay off. *clap clap clap*


I told you already. It can stand on its own. Hebat hebat.



Cut the crap and goodnite. Sleep tight. Assalamualaikum, I told you already. It can stand on its own. Hebat hebat.


Cut the crap and goodnite. Sleep tight. assalamualaikum


p/s: until now, i'm quite shocked and surprised to know that i actually have flown. ahahaha sory saya masih kejutan budaya. shadap ramadhan. babai



9 pujaans:

Ikr@m said...

congrats bro..

mike radcliffe said...

love u la ramadhan..
miss ko doe..
ko hensem skang..
tinggi tu obvious dah..

¥ù £Ïäñg said...

CONGRATULATION!!! ZOMG!! ZOMG!!
ramadhan!! can't belive it.. hahaha..
when can take me fly?
damn handsome in ur uniform :D
suit u... kekeke

catz said...

hi romie,
congratssss..
ko dah grad ke apa ni?
pasni bawak kapal terobang betui lah??
wish u all the best!

p/s: memang pon..apesal senyum ko dan keterjalan ko dlm gambo samaaaaa je??
cuba ko belajo wat pose lain sket..
lagiiiiii beratur org pi tingkat 8....q panjang dr tingkat 1..
kehkehkeh

Romie Pujaan said...

ikram: tq2. ur turn is next insyaAllah

Ikmal: alamak, kau pulak jatuh cinta ahahaha

Yu Liang: u kno me rite, mesti tak percaye tat im doin it now ahaha

catz: PPL ni membolehkan seseorg utk terbang ape2 je aircraft yg tersemat di buku hati. ewaah. untuk keje, kene ade CPL, which drain my energy to get it. meh ler ke pulau sumpahan mahsuri, seramzzz

¥ù £Ïäñg said...

hahaha.. tak percaya lar..hahaha..tapi tak ada pilihan mesti percaya jugak..
nak jadi chef hingga pramugara dan akhirnya seorang juru terbang..
wah seh.. bila boleh hantar kita? semua orang sangat gembira atas kejayaan anda.. haha..
hhmm.. jangan golek semasa memandu.. hahaha

Olive said...

hye dude...
of course ni remember you!
bile nak bwk sy fly niyh...
nges3...
byler nk jd ckg?
3 more years to go
(berjanggut)

LePaKPlaCe said...

bro.. gila2 ko ni bleh tahan gak rr.. haha congrats bro..

Lydia Rusli said...

congratz ramadhan...
enjoy reading ur gila2 style of blogging... keep laughing all the way thru.. =D haha!

keep on blogging~